Предпочитанията на масовия потребител на бира в България са строго сезонни (тъмни лагери – от ноември до края на януари, бирени миксове – през лятото и общо взето целогодишно – стандартен светъл лагер). Въпреки тази упорита тенденция, от „Каменица“ решиха да разчупят стереотипите и пуснаха своя нов продукт – „Старопрамен Гранат“, в края на март, точно преди Първа пролет. Той определено ще се радва на внимание през следващия есенно-зимен сезон, но е интересно какъв ще бъде стартът му в предстоящите по-топли седмици и месеци.
Първото и най-важно нещо е, че тази бира не бива да се игнорира само заради своя червен цвят с обяснение от типа „През слънчевите дни се пие светла бира“. Впрочем – вярвам и съм убеден, че читателите на блога определено не страдат от подобен предразсъдък.
„Старопрамен Гранат“ в исторически план е бил опит на прочутата пражка пивоварна да отговори на октоберфест/мерцен бирите. Сега тази бира има допирателни със стила октоберфест (откъм аромат и вкус плюс донякъде и цвят), с препратки към бохемския пилзнер (заради леките фенолени/плодови/ аромати). Тя е с наситен червен цвят и доста прилична плътност – 11.6% плато при 4.8% алкохол. В пяната се долавя и аромат на карамел, което е нормално заради по-голямото количество препечен малц. Това минава и в усещането при отпиване. Във вкуса се забелязват още неферментируеми захари, а завършекът е интересен със своя приятен хмелов акцент, който обаче не натежава прекалено и дава на пивото нужната пивкост.
От думите на Васил Петров – мениджър „Пивопроизводство“ на „Каменица“, става ясно, че „Старопрамен Гранат“ е правен стриктно по стандартите на чешката пивоварна. Проби от тази бира ще се изпращат всеки месец до Чехия, както се процедира още от началото и с познатия ни премиумен „Старопрамен“. Така се доказва, че произвежданото тук пиво не снижава качеството си и не отстъпва от нивото на произвеждания в Прага „Старопрамен“.
В миналото в България вече е имало опити за подобен тип пиво. Най-пресен е споменът с „Шуменско Червено“, което имаше добро качество, но принудително бе спряно, за да не „пречи“ на друга марка от портфолиото – коледния „Туборг“.
„Каменица“ ще предлага своя нов продукт в стъклени бутилки от 0,5l и PET вариант от 1 l, който е неминуем, уви, заради масовото пренебрегване на традиционния стъклен амбалаж.
В момента „Старопрамен Гранат“ няма свой аналог на българския пазар и това е една от предпоставките да търси своето налагане. Дано успее – има нужните качества. А защо не и да провокира конкуренцията – това би било от полза за всички.

granat

 

Advertisements