Едва ли сте подминали тази бира. В началото на април се появи по магазините, а нейната сполучлива телевизионна реклама ни пренася в Чехия по няколко пъти ежедневно. Последното всъщност е и една от предпоставките за успеха на „Жатецки хус“. При това въпросният успех е голям и постигнат само за около два месеца. Тази бира даже се очертава като може би най-добрата инвестиция на „Карлсберг България“ до момента за 2019 г.
Та въпросната реклама удачно дръпва онази струна на бирения любител, която е свързана със слабостта му към чешките бири. Същата тази струна, която кара хората така често да посягат към „Старопрамен“, „Старобърно“, „Будвайзер“, „Бернар“ и т.н., и да ги превърнат в достатъчно търсени марки у нас. Струната, която ги кара да търсят мекия, благороден аромат и вкус на чешки хмел, съчетан с цялостната лекота, пивкост и малцово присъствие, така типично за чешките традиционни бири.
Всъщност „Жатецки Хус“ не е нова за пазара ни. Появи се и остави добри впечатления още преди няколко години в популярна верига руски магазини. В това нямаше нищо случайно, тъй като се правеше под лиценз на пивоварна „Балтика“. Откъдето, впрочем, дойде в България през лятото на 2017 г. настоящият изпълнителен директор на „Карлсберг България“ Денис Шерстенников. И може да се предполага, че именно той има основен принос за това „Жатецки Хус“ да започне да се произвежда под  лиценз и в нашата страна.
И така – гъсокът се озова тук. И се оказа силен магнит, който да продава бирата. „Имаме изключително позитивна обратна връзка от пазара за съдържанието и дизайна на това пиво“, признаха от пивоварната.
След като марката и любовта към чешките бири изостриха достатъчно вниманието към „Жатецки Хус“ останалото свърши рекламата, неформалната препоръка от уста на уста, доста изгодното ценово позициониране и нагледния пример. Все пак, ако се огледате, ще видите все повече и повече хора да имат до себе си или в чантите си „Хус“-а. Като броят им продължава да расте с наближаването на лятото – все пак, освен другите неща, този бохемски пилзнер си е достатъчно подходящ за горещите месеци. И всичко това в крайна сметка формира феномена „Жатецки Хус“. За който прогнозата ми е, че ще се налага тепърва с проценти от пазара, продажби и т.н. Да видим.

Hus