Великотърновската пивоварна „Бритос“ е поела по път, с който разнообразява фолиото си с интересни предложения и явно смята да го върви дълго. След като достатъчно популярлизира своя лагер, който си е сред най-добрите изпълнения в този стил за България, последва провокация към вкуса на масовия потребител с опушената бира. А сега на пазара излиза Hoppy Blond – рекламиран като силно охмелен лагер, с 5 вида хмел.
Не посягайте обаче към тази бира с очаквания, че това е примерно IPL – силно актуалните лагери със сухо охмеляване. Да не забравяме, че таргетът на пивоварната е доста, доста по-широк кръг от потребители, които тепърва трябва да се запознаят с по-нестандартните вкусове и аромати. При това плавно. Така, че след опушеното следва горчивото.
„Блондинката“ на „Бритос“ (не само името, но и жълтият етикет навява на руси асоциации, все пак акцентът е върху хмеловите шишарки) крие повече отколкото показва на външен вид. От добрата и трайна пяна обаче не се улавя така отчетливо иначе добре рекламираното хмелово съдържание. По-ясен е ароматът на малц (на етикета ясно е указано, че бирата съдържа само ечемичен малц, без дори да е добавен пивоварен ечемик, което е похвално). Хмелът се усеща на нос повече с флорални и леко билкови нотки. На вкус тази бира е най-горчивата, излизала от „Бритос“, но не прекалено. Бих се повторил, но едно високо ниво на горчивина (IBU) би отблъснало масовия клиент. Тук по-скоро се вдига границата му на поносимост към горчивото. Използваните германски благородни хмелове дават вкусово усещане на цветя, мандарина, билки. Финалът е доста сух, дори сравним с кьолш.
Цялостното усещане е за освежаваща бира, с добра плътност – 12% и приятно чувство на горчивина в устата. Оценка 7/10.
Бирата е съвсем прясна, а докато стигне до големите вериги най-вероятно хмеловете ще се добалансират допълнително. В момента Hoppy Blond се предлага най-вече по малките магазинчета във Велико Търново и региона, но уверенията от „Бритос“ са, че до седмица започва зареждане на големи магазини. Като начало „Била“.

 

Реклами