В последната седмица посетителите на 8 бара и социални места в София започнаха да се натъкват на две бири, с бял и с тъмнобежов етикет. И по-точно „Beer for investors 5.5%“ и „Beer for borrowers 6.5%“.


Ако сте попадали вече на тях и сте ги опитали, може би сте сканирали също така QR кода, който дава малко повече подробности за инициатора за съществуването на тези бири. Това е Klear, първата българска Peer-to-Peer платформа за инвестиране, която прилага принципите на споделената икономика. Нейните автори поясняват: „Споделеното финансиране е бизнес модел, алтернатива на банковия, който премахва посредника и среща хората, които търсят по-добра доходност за спестяванията си и хората, които търсят кредит с по-справедливи лихви, за да създадат заедно по-добри условия за всички по веригата. Вярваме, че споделената икономика има потенциал да създава общност от различни хора, обединени от идеята за по-справедливи условия за всички, но с хоризонт отиващ много по-далеч от пряката финансова изгода.“
Съответно, от Klear избират възможно най-социалното питие – бирата, за да популяризират себе си и своята философия. Те избират няколко места, в които клиентите биха оценили и бирата, и идеята на Peer-to-Peer платформата. Това са KANAAL, Public Bar, One More Bar, French 75, Betahaus, Cush.BAR, BarMe и 65 Светулки/Aperitivo Bar.
И, ако говорим за Peer-to-Peer, то някак естествено идва на устата и Beer2Beer. Именно под този надслов ще е голямото парти в KANAAL на 30 ноември, на което ще се казва „Наздраве“ за споделената икономика, но и за добрите бири.
Сега малко и за тях, двете красавици. Klear са проявили удачно чувство за хумор с техните имена, дори с алкохолния им процент. Американският битър Beer For Investors е 5,5% алк, „колкото е и очакваната средна доходност, ако инвестираш с Klear“. А Индийския светъл ейл (IPA) „Beer for borrowers“ е 6.5%, колкото е ГПР (годишен процент на разходите) за кредитополучателите.
И двете бири са сварени на едно от най-добрите възможни места, ако не в света, то поне в Европа – холандската пивоварна De Molen. Това е първата и най-важна гаранция за качество. И го виждаме при наливане в чашата.
Beer For Investors е базирана на английския битър, с американски хмелове. Според стила тази бира трябва да е пивка (и е такава), а малцовото усещане не бива да превъзхожда това за горчивина от хмела. Затова и в случая усещаме интензивно бор и в по-малка степен цитруси още от началото при аромата и така, праволинейно, чак до сухия и горчив финал. Цялостното впечатление за тази бира е, че е приятно освежаваща и удачно предразполага към още една.

Що се отнася до „Beer for borrowers“, то това е един класически ароматен IPA. С кратка пяна и наситено бакърен бистър цвят, тя дава изобилие от тропически аромати, най-вече на манго и маракуя. Има и ясно отчетлив нюанс на карамел, който минава и на вкус. При отпиване откриваме една доста пивка бира за процента си, която не парадира с прекалена горчивина. Но пък на вкус е също достатъчно богата – освен карамела, към финала се усеща най-вече лайм и по-малко грейпфрут.

Двете бири ще могат да ви доставят нужното време да поразсъждавате за предимствата на Peer-to-Peer платформата и още повече възможност да им се насладите. Вие си знаете – първо на битъра, след това на IPA. А двете заедно осигуряват гарантирано приятно есенно преживяване. От De Molen, все пак, а те рядко имат пропуск.

 

Advertisements