Не може да се отрече, че предложенията на пазара за крафт бира у нас стават все по-интересни. Стъпка в тази насока е и Tropikalia IPA на „Бял щърк“, която излиза след няколко дни на пазара и има няколко причини, заради които ще бъде запомнена.
Това е първата бира, носеща новата корпоративна визия на базираната в София компания. Анонсът във „Фейсбук“ профила на „Бял щърк“ показа само един от вариантите на бранда (снимката долу), но бутилката изненадва с друг етикет, който коренно се различава от досега познатите.


И в двата обаче тропическото настроение е насложено на щедри пластове. Но то е само прелюдия към бирата. Смел опит, сварен в световноизвестната холандска пивоварна De Molen. Добри думи заслужават интересната рецепта и похвалният баланс на съставките. Сред тях основната, която отличава Tropikalia IPA е хибискусът. Той се усеща на аромат, вкус, присъства във финала, а остава и на траен послевкус. Допринася и за рубинения цвят.


При наливане пивото прави кратка пяна. При отпиване впечатлението е, че пиеш охмелен нектар, заради плътността (17.5%). Тя пък е подсигурена с над 20% овесен малц. За разлика от обичайния вкус грейпфрут, с който се отличават повечето бири в стил IPA, тук се усещат манго, авокадо, папая, ягода. Все пак основното впечатление е интересният „танц“ между хибискуса и използваните хмелове – Cascade при варене, Citra и Mosaic при сухо охмеляване. Рецептата и комбинациите са смели и заслужават адмирации. Алкохолът (7%) не се усеща, а горчивината (50 IBU) е успешно маскирана от тропическите вкусове. Този IPA определено е много по-различен от появявалите се до момента на пазара. Оценка 8.5/10.
От „Бял щърк“ подготвят представяне на 11 март, за което всеки момент ще бъдат обявени подробности. По барове и магазини Tropikalia IPA ще бъде наличен от понеделник (13 март). С тази бира „Бял щърк“ дава добро начало на своята бирена 2017 г., а също така обещаващо и перспективно изглежда и сътрудничеството с De Molen, като в тази насока се очакват още новини.

 

Advertisements