Според данните на AC Nielsen за ноември т.г. „Пиринско пиво“ е пазарен лидер при бирите в България и марка №1 за страната. Това съобщи ръководството на „Карлсберг България“ по време на годишната си среща с медиите. Уточнено бе, че „Пиринско“ запазва позицията си на лидер и за София. Ръстът на марката за тази година е впечатляващ – 25%, а тя вече заема пазарен дял от 16.4% от всички бири.

pirinsko
Ръстът на „Карлсберг България“ като цяло също е значителен – 27% на обем производство. От компанията подчертаха, че това е най-големият им ръст от стъпването в България.
Покачване има и при отделните марки – най-внушително (270%) е при „Будвайзер“, която „Карлсберг България“ внася от Чехия, голямо (50%) е и при бира „Карлсберг“ (тук принос има и европейското първенство по футбол), при „Туборг“ пък е 7%.
Като значим успех от пивоварната отчитат налагането на „Пиринско Младо пиво“ и „бомбичката“ – „Шуменско специално“, която е с основен принос за ръста от 32% на марката „Шуменско“ (тя вече има 8,8% пазарен дял).
Данните за общата картина на бирения пазар сочат 6% ръст на обема на пазара на бира, който е най-висок в последните години. Основна причина е повишаването на туристическия поток. Затова и най-силно увеличение е отбелязано по Черноморието – 14% за Варна и региона и около 10% за Бургас и южната ивица. Най-нисък е на Северозапад – около 0,1%, като това се обяснява с тежката икономическа ситуация там.
Консумацията на бира в пластмасови (PET) бутилки продължава да доминира – около 62% от продажбите. Има и ръст от 26% при продажбата на кенове, които вече държат 14,4% от общия пазарен дял. Това пък е следствие на факта, че заради свитата покупателна способност на българина, той предпочита да консумира бира в домашни условия или в паркове, а не по заведения.
От „Карлсберг България“ стартираха наскоро и една отлична инициатива – „Наздраве за природата“, която цели да насърчи връщането на оборотни стъклени бутилки. Това е опит да се върне културата към стъкления амбалаж, която почти замря в последните 15-ина години.

carlsberg

 

Advertisements