Броени дни, след като навърши 2 години, „Пивоварна 359“ пусна на пазара своята очаквана нова бира с марката „Диво пиво“. Очаквана, защото още в началото на месеца бе загатнато за нея, след като в профила на компанията във „Фейсбук“ се появи етикетът, от който се разбра, че става въпрос за вайс.
От днес бирата трябва да е налична на повечето места, където досега намирахте „Диво пиво“, а до края на седмицата вече трябва да я има навсякъде. Тя се различава от познатите ви вайс бири, защото в нея няма пшеница. А спелта, известна още и като „храната на фараоните“. Именно затова е и заигравката с мумии и пирамиди в чудесния етикет, който е дело на живеещия в Мюнхен наш сънародник Иван Сааведра. Той вече е познат с това, че негов проект спечели конкурса за етикет за третомартенското „Диво пиво“, а новата му идея определено надгражда.

dpweiss
Експериментите за вайс със спелта текат в „Пивоварна 359“ от близо година. И полученият резултат заслужава добри думи за работата на технолога Иван Карагьозов. Бирата е с 4,5% алк. и 10.4% екстракт. При наливане образува обилна и фина пяна, което е характерно за стила. В аромата се усещат дъвка и леко карамфил, типични при ферментиране на вайс при температура до 20 градуса. Цветът е очаквано бледожълт и леко мътен. Спелтата пък придава приятен лек киселеещ привкус на тази, като цяло много приятна за пиене бира, която ще бъде особено подходяща за многократно повторение през летните месеци.
Личната ми оценка 7/10 е оформена и от задоволството не само, че се експериментира със спелта, че стиловите характеристики са спазени, но и от факта, че нишата с български вайс бири е доста оскъдна и имаше остра нужда от запълване. Реално постоянно може да се намери само пшеничният вариант на „Столично“ от април 2014 г. насам, а „Болярка“, където имат доста по-богат опит с вайсовете, не могат да установят тази бира неизменно в асортимента си и ту я пускат, ту – спират. Настрана оставяме и Aх! №5, който си е в стил американски пшеничен ейл, с експериментални допълнителни съставки – годжибери и мащерка.
„Диво пиво Weiss“ обаче излиза с амбицията да си бъде част от постоянното портфолио на „Пивоварна 359“. Тя ще се предлага само в бутилки от 0,33 l. Има съвсем логично обяснение за недоволните от това – първо в баровете, особено в нощните клубове, предпочитат да работят с тази разфасовка. А освен това към нея е прибегнато и да бъде запазена познатата цена, която би се увеличила доста във вариант 0,5 l, предвид стойността на суровините, най-вече на спелтата.
Дали ще има някой друг, който да се включи във вайс сектора, предстои да видим. Но, ако говорим конкретно за „Пивоварна 359“, със сигурност тази изненада няма да е последна през годината.

dpweiss1

 

 

Advertisements