Неделя, 20 март. Тогава от 14.00 ч. нататък ще имате възможност да честитите 4-ия рожден ден на бар KANAAL. И същевременно да дегустирате тяхната изненада за повода. Под формата на първата бира KANAAL, в стил сесиен IPA.
Появата на тази бира всъщност не е изненада, защото „сламки“ за нея се пускат от поне 10-ина дни насам. Изненада ще бъде вкусът. Обсебващо добър, честно! Но нека оставя останалите впечатления на вас след първите глътки.
Бирата е в пълно съответствие на стила си – с 4,6% алк., 12% плътност – не толкова силна, колкото охмелена. При направата е използван само един сорт хмел, похват в пивоварството, известен като Single hop. Този хмел е Columbus, един от трите C-та, заедно с Cascade и Centennial. Той дава един характерен аромат на окосена ливада, а на вкуса – интензивна горчивина, лека пикантност и в допълнение цитрусови нотки във финала. И използваният малц е един-единствен. Но пък е британският Maris Otter, разновидност Extra Pale Ale, един от най-добрите на пазара.

kanaa1

Снимка: KANAAL

 
За да превърнат тези отлични съставки в една качествена бира основен принос имат приятелите на KANAAL в лицето на румънската пивоварна Ground Zero и познатият вече на някой от вас покрай „Бял Щърк“ Реми Чалонер. С помощта и на добрия приятел на бара Теменуга Абаджиева, която е автор на дизайна за етикета. Изобразената вълна е част от визуалната идентичност на KANAAL още от създаването на заведението. Сега тя е в синьо-зелен цвят, като зеленото идва като асоциация на тревистите аромати от бирата. Поставени една до друга няколко бутилки, или пък поединично, но между други различни на рафта, бира KANAAL категорично успява да извоюва свое самобитно присъствие, какъвто е и замисълът.

kanaa

Авторите на бирата от Ground Zero първи наредиха няколко от бутилките една до друга и така „пуснаха вълната“.

Снимка: Ground Zero

 
Зачитайки етикета, може да откриете още една характеристика – 45 IBU (абревиатурата е на международната скала за измерване на горчивината в бирата). По този начин всички основни данни са на показ. Друга търсена цел.
„Етикетът е като добавена стойност за всеки запален по темата, който вече разбира какво пие и в резултат търси техническата информация за бирата в чашата си“, обяснява Любомир Чонос, собственик на KANAAL. Идеята за собствена марка пиво се е загнездила в главата му отдавна, но явно сега е точният момент за реализирането. Защото всичко покрай KANAAL Session IPA се развива изненадващо бързо, като нарисувано да бъде подарък за рождения ден. За да се стигне до финала – бутилирането, което се е случило едва миналата събота, така че всеки ще може да опита съвсем прясна бира.
Защо точно този стил е бил избран? „Преди години си представях нашата бира да бъде високоалкохолна, но 4-годишния ми опит в бара показа, че това няма да бъде точната за един такъв повод“, допълва той.
Бирата на KANAAL засега няма да е постоянно присъствие, а ще се появява за специални поводи. Но за първият такъв случай е подсигурено достатъчно количество. Включително и в наливна версия. Което ще е много интересно – да се сравни как се „представя“ този IPA налят от бутилка и от кег.
„Това е един емоционален момент. Четири години след старта ни биреният пазар е вече различен. Тогава нямаше български крафт пивоварни. „Бял щърк“ се появи година след нас. Трудно беше. Ние се чувствахме, че сме сред пионерите – учиш много, мъчиш се много, не забогатяваш от това, което правиш. Но пък ежедневните разговори с много хора доведоха и до възникването на някои от пивоварните, и до развитието на пазара. Ето и нашата бира сега… Виждаш, че усилията дават някакъв плод“, прави кратка равносметка Любомир Чонос.
Моята равносметка пък ще е още по-кратка – KANAAL Session IPA е едно от най-добрите неща на българската сцена за крафт бира. Завесата се вдига в неделя.

kanaal

 

Advertisements