Една от най-разпознаваемите по света чешки марки бира – Budweiser Budvar, от няколко години се предлага в България, но през 2016-а се планира нейната сериозна инвазия. Това бе обявено от „Карлсберг България“, която отговаря за дистрибуцията на това пиво у нас.
„Виждаме стабилно нарастващ интерес от страна на българските потребители към марката Budweiser Budvar, което тълкуваме като знак за променящия се вкус на сънародниците ни към автентичните марки бира. Нашите планове са да направим Budweiser Budvar още по-популярна марка като увеличим нейната дистрибуция и предложим пивото на по-достъпна цена спрямо всички други оригинални чешки бири, които се внасят у нас. От този сезон ще предложим и наливно пиво Budweiser Budvar на българския пазар“, коментира Бранимир Братанов, маркетинг директор на „Карлсберг България“.
Задължително е уточнението, че бирата се произвежда и бутилира единствено и само в Чехия, в пивоварната в Ческе Будейовице, която е вторият по големина чешки износител на пиво в световен мащаб. Ярослав Бром, който е мениджър-продажби там, заяви, че през последното десетилетие производството на Budweiser Budvar се е увеличило с близо 40%. Като една от тайните на успеха той посочи неизменното използване на традиционните съставки – хмел от региона Сааз, малц от Моравия, специална мая и изворна вода, добивана от артезиански кладенци на 300 метра дълбочина.
Гарант за качеството на пивото е и чешката държава, която продължава да е собственик на Budweiser Budvar, въпреки плановете за приватизация, за които се заговори през 2007 г. Друг показател за спазване на пивоварните традициите е, че „Budejovicke pivo“ вече е „Защитено географско наименование“ в рамките на ЕС, като така се гарантира, качеството на продукта, използваните суровини и производствения процес. А и, че не може да се произвежда другаде. Последното е следствие на над вековната битка върху правото на името с американската Budweiser, заради която са се водили над 120 дела (около 80 от тях са спечелени от чехите).
И така – тази чудесна чешка бира с история от 1895 г. ще навлезе по-сериозно в България през следващите месеци (в бутилки от 0,33 и 0,5 l, както и наливно), като съвсем скоро ще се завъртят и чести тв реклами.

На снимката: Чешкият посланик в България Душан Щраух също взе участие в събитието, на което бяха обявени плановете за кампанията на Budweiser Budvar в страната ни.

budvar

 

Advertisements