Данните на агенция Nielsen A/S бяха изнесени днес от ръководството на „Карлсберг България“, под чиято шапка е и „Пиринско пиво“. То има малко над 20% пазарен дял за столицата, като данните са за първите 11 месеца на 2015 г. С това тази бира изпреварва останалите две марки в челната тройка – „Ариана“ и „Каменица“.
„Пиринско“ също така се нарежда сред първите три най-консумирани бири в България изобщо, което е посочено като голям успех, тъй като преди 6-7 години това е била регионална марка с около 5% пазарен дял, а сега има близо 14%. И само за една година бележи 17% обемен ръст.

pirinsko
От „Карлсберг България“ също така отчетоха, че са най-бързо развиващата се компания в пивоварния бранш у нас за първите 11 месеца на годината – 8,4% ръст на обема и 1,4% увеличение на пазарния дял, който вече достига 22,4% за страната. Сред останалите изтъкнати плюсове са придвижването на „Шуменско“ от 6-о на 2-ро място в Шумен и региона, успехът на сайдърите „Съмърсби“ (включително този с нар). Предвижда се и откриване на нова пречиствателна станция към пивоварната в Благоевград. Там инвестицията е на стойност около 5 млн. лв., а при пречистването ще се произвежда биогаз, който ще се връща обратно в процеса на производство.
Сред бъдещите активности на пивоварната компания се включват още пускането на интересен нов продукт през 2016-а, конкурс сред български и регионални артисти за дизайн на бутилков етикет, както и на кен за бира „Туборг“. А също и откриване на нестандартна музейна експозиция към завода в Шумен, за която ще съдейства и регионалният исторически музей. Също така се генерира и износ, най-вече на „Шуменско“, за съседните страни, а също Кипър, САЩ и дори Австралия.

carlsberg
Изпълнителният директор на „Карлсберг България“ Деян Беко обаче сподели и леко песимистичната си прогноза за 2016 г. за пазара като цяло. Според него, ще се наблюдава стабилност, но очакванията са за 1% спад спрямо 2015 г. Причините за добрите резултати тази година са се дължали и на хубавото време, което остана и през декември. Докато догодина това едва ли ще се повтори в такава степен. На прогнозите за спад на консумацията на бира влияние оказват още неблагоприятната демографска тенденция, както и икономическата ситуация в страната. Също така драстично е спаднал броят на заведенията, но това пък рефлектира върху повишаването на обема на продажби през магазинната мрежа.
От компанията с интерес наблюдават развитието на пазара за крафт бира, но анализите показват, че той е все още малък по обем, а такава бира се консумира само в най-големите градове в България, основно от млади хора. За момента консумацията на светло лагерно пиво доминира с 90% дял от пазара в страната.

 

Advertisements