Вчера в столичния бар „Vitamin B“ се състоя премиерата на най-новото „мече“ от „Пивоварна 359“ – червеният ейл на „Диво пиво“. А официалният старт на продажбата му е от днес – чрез 100beers и „Пивотека“.
През миналата седмица също имаше събитие, на което се пи червено „Диво пиво“, но от пивоварната направиха уточнението, че това бе първата варка, която в крайна сметка няма да се появи на пазар, заради решението да се промени леко рецептата. И крайният резултат е налице във втората версия. Като е повече от задоволителен. Тук не мога да спестя поздравления за главния технолог на компанията Иван Карагьозов, който е постигнал една чудесно балансирана бира с три вида малц.
„Имахме за цел да направим бира за пиене, въпреки риска да си навлечем критики, че не сме достатъчно крафт“, казва управителят Александър Герджев. Е, целта е постигната, тази нефилтрирана и непастьоризирана бира се пие с удоволствие. Има си и достатъчна плътност (12,1%), алкохолът е 5,6%, като предполага поне още една-две след първата изпита.
Пяната носи аромат на карамел, мед и дори леко на кафе. Те се усещат първоначално при отпиване, а след това идва ред на успешната комбинация на три вида хмел – Нъгет, Каскейд и особено подходящия за червен ейл Амарило.
Парадоксалното е, че именно хмеловете са причина червеният ейл на „Диво пиво“ да се предлага в малки бутилки от 0,33 l. На световния пазар в момента има дефицит на качествените хмелове и съответно цената им е скочила драстично. Това налага малките пивоварни в България да си помагат взаимно, като за пример е именно „Пивоварна 359“, която купува хмел съвместно с Blek Pine, защото единствено така могат да бъдат доставени по-големи количества. За по-малки поръчки доставчиците изобщо не искат и да чуят в момента. Отклонявам се малко да похваля това сътрудничество и изобщо доминиращо добрият тон между крафт пивоварните в България. Пожелавам си да е все така и занапред!
Та именно световната котировка на хмела е довела до малката бутилка за червеното „Диво пиво“, тъй като във вариант 0,5 l цената би била твърде висока и съответно разфасовката не би била рентабилна.

divo-red1

Етикетът на червеното „Диво пиво“ е подчертано „зимен“ със снежния фон и любопитният премръзнал вълк, който се навърта край добре познатата ни мечка, варяща бира.
От пивоварната признаха в разговор пред Bforbeer, че идеята за тази бира е още от миналото лято, но по различни причини се отлага до август т.г., когато започва работата по рецептата. Бирата в сегашния вариант е сварена през октомври и ще стигне при потребителите съвсем прясна – дни след изтичането на технологичния срок за отлежаване.
Засега плановете са червеният ейл да бъде сезонна бира. Но пък от „Пивоварна 359“ вече замислят следващия си ход – вайс бира с… нека бъде изненада засега. Докато завесата се вдигне напролет. Александър Герджев е категоричен, че няма да има второ издание на „Диво пиво“ с репички, розмарин, бахар и т.н. Но са замислени няколко бири с нестандартни съставки. Дори зрее идеята почти всеки месец да има нов вид „Диво пиво“ в лимитирани количества. Разбира се, светлият ейл „Диво пиво“ си остава като флагман на пивоварната, продължава и производството на „Диво пиво HD“.
А аз лично ще си налея още един червен ейл. Много ми допадна!

divo-red

Признавам си, че нетърпението ми да опитам новата бира доведе до там да пропусна да я снимам втори път, налята в чаша.

 

 

Advertisements