Няма какво да се лъжем – „Армейско пиво“ не е насочено като цяло към почитателите на бирата, а конкретно към тези с футболни пристрастия. И по-точно – към феновете на ЦСКА. Идеята не е нова, в края на 90-те години на миналия век имаше подобен опит, отново свързан с „червения“ отбор. Тогава обаче бира „ЦСКА“, дело на столичната пивоварна „Люлин“, не просъществува дълго. За това спомогна и фактът, че пивото не се отличаваше с особени качества.
Сега ситуацията е различна, но феновете отново са призовани да пият бира с емблемата на любимия си отбор. Като допълнителна мотивация е, че по този начин помагат на клуба. В случая – на волейболния ЦСКА, който от няколко години е в тежка финансова криза и съществува, благодарение на героичните усилия на треньора Александър Попов, който е и изпълнителен директор на клуба.
Именно на Попов се дължи идеята за „Армейско пиво“. Идея, възникнала преди около година и половина. През това време са направени и необходими маркетингови проучвания на пазара, а и сред запалянковците. След това се търси и подходяща пивоварна, като изборът пада на „Ломско пиво“ АД. Има резон – тази независима бирена компания има своята стабилна популярност на регионално ниво в Северозападна България, но въпреки по-скромното присъствие в национален мащаб, прави действително една от най-качествените лагерни бири в страната – „Алмус“.
В ломската пивоварна от своя страна започват разработка на продукта „Армейско пиво“ преди около половин година. За да излезе на пазара в началото на месеца. Бирата е с типични показатели за лагер – 4,3% алк., 10% плато. Отличава се с пивкост и характерна трайна горчивина в завършека.
За съжаление засега се разпространява само в PET разфасовка от 2 литра, характерна за масовите бири. Но пък има и „смекчаващи вината обстоятелства“ – целта на това пиво е да бъде масово, да бъде напитка за голяма футболна компания. Освен това Александър Попов при представянето на „Армейско пиво“ цитира проучване, че 60% от продажбите на бира в България са именно в PET амбалаж. (б.авт. – Уви!!!).
Но пък пред Bforbeer търговският директор на „Ломско пиво“ Кирил Иванов обяви, че до месец в завода ще заработи линия за пълнене в кенове, така че привържениците на ЦСКА ще могат да открият тази бира и в индивидуални опаковки от 0,5 литра. Оказва се, че или заради голямата фенска маса, или заради обявения мотив – всяка изпита бутилка е от полза за бюджета на волейболния ЦСКА, или заради двата фактора взети заедно, но интересът към „Армейско пиво“ е огромен. Това беше потвърдено и от Кирил Иванов, който обясни, че  търсенето в София (където засега единствено се разпространява бирата) е огромно, а в завода постоянно постъпват запитвания от много други места из България. Затова и съвсем скоро „армейските“ запалянковци в повечето големи градове ще могат също да си я купят. В сайта има карта с магазините, в които се предлага бирата, а и възможност да се подаде желание за зареждане на посочени търговски обекти.
„Армейско пиво“ е доказателство, че самото име продава, без значение толкова на съдържанието. Подсказва го и слоганът на продукта – „Винаги един до друг“. И в случая проработва още един феномен – наличната голяма фенска общност стана причина за това тази бира да регистрира успех още на старта си, без да се инвестира изобщо в реклама.

arm

 

 

Advertisements