Домашният пивовар от Сан Диего Ивън Парент е завел дело срещу компания MillerCoors, задето представя един от продуктите в своето портфолио – Blue Moon, като крафт бира, съобщи NBC 7. Бирата, която е в стил белгийски вит, е сред най-успешните брандове в последните години в Щатите и Канада.
В иска си пред калифорнийски съд Парент претендира, че MillerCoors заблуждава клиентите с определението „крафт“ за Blue Moon и печели вече 20 години от това. Той подчертава, че Blue Moon не покрива изискванията за крафт бира на американската Асоциация на пивоварите. Още повече, че през 2012 г. тази асоциация публикува списък с пивоварните компании, които не отговарят на изискванията за крафт пивоварни и MillerCoors попадна в тази „черна листа“.
Какви са тези изисквания? Една пивоварна може да е крафт, ако е „малка, независима и традиционна“. В това ограничение влизат и изисквания от сорта, че голяма корпорация може да държи по-малко от 25% от една крафт пивоварна и тя да произвежда до 6 млн. барела пиво годишно. А MillerCoors произвежда 76 млн. барела на година.
Заради всичко това домашният пивовар е подал иск за необявена сума заради нанесени щети от заблуждаващите реклами и нечестната търговска практика.
„За какво говорим, след като хората си мислят, че си купуват крафт бира, а всъщност взимат един „крафти“ маркетингов продукт?!“, заяви Парент пред NBC 7.

bluemoon

 

Advertisements