Това показва представително проучване на агенция IPSOS България, изготвено по поръчка от Съюза на пивоварите в България (СПБ). 28% от участниците в допитването стоят зад мнението, че бирата е модерна напитка. Което значи, че 1 460 700 от пълнолетните българи подкрепят това твърдение, а 1 878 000 от населението на страната над 18 г. или 36 % от анкетираните определят пивото като най-подходящото за тях питие. Приятна изненада прави и фактът, че сред най-големите почитатели на пивото са жените между 30 и 49 годишна възраст.
Като цяло обаче от СПБ отчетоха 5% по-малко продажби на бира през 2014 г. – 4 873 350 хектолитра пиво в сравнение с 5 116 180 хектолитра за 2013 г. Сред причините за това са отчетени нетипично студено време и проливните валежи.
За сметка на спада в продажбите са се увеличили инвестициите в пивоварната индустрия – 73 025 000 лв. срещу 57 000 000 лв. за 2013 г. Пивоварните, които членуват в СПБ са пуснали на пазара 10 нови марки (някои напълно нови, за други е започнал официален внос за България) – Stolichno Weiss, Zagorka Maxx 0,0%, Ариана Радлер Розов Грейпфрут, Amstel Premium Pilsener, Kamenitza Fresh Blackcurrant & Lime, Carling Lager, Blue Moon, Kamenitza Тъмно Cherry, Erdinger и Хелиос.
„Факт е, че за повече от 1/3 от запитаните в изследването бирата е предпочитана напитка, а 31% приемат, че при умерена консумация пивото може да е част от здравословния начин на живот. Не трябва да пренебрегваме и това, че все повече българи разбират и са информирани, че пивото е напълно натурален и нискокалоричен продукт“, коментира изпълнителният директор на СПБ Ивана Радомирова.

pivov1

 

Advertisements