Шумната (и прескъпа) реклама на Budweiser в една от паузите в мача за Супербоул в Щатите на 1 февруари стана може би най-коментираната тема в бирения свят в последните седмици. Пряк удар върху крафт пивоварните, изтъкване на качествата на гиганта и неговия всъщност доста посредствен и безличен продукт, дори на общия фон на масовите лагерни бири (с долна ферментация). Последва бурна реакция от страна на крафт бирите, за щастие най-вече с чувство за хумор.
Рекламата явно засегна малките пивоварни, произвеждащи бири в много по-широк спектър от стилове и вкусове. Но доколко тези изляти около 9 млн. долара в тв ефира постигнаха ефекта сред потребителите, търсен от компанията Anheuser-Busch InBev, която произвежда Budweiser?
Отговорът идва от финансовия директор в корпорацията Ферипе Дютра и той не е обнадеждаващ за пивоварната. В прав текст бе обяснено, че бирата, която е с 139-годишна история вече не е така любима на американската нация, особено от по-младите, които са се ориентирали към крафт бирите и дори към бърбъна.
„Не очакваме стабилизиране на Bud в САЩ в краткосрочни срокове. Ще се опитаме да репозиционираме бранда и да го направим по-приемлив за младите, но това няма да е лесна задача“, коментира Дютра, цитиран от „Ню Йорк Поуст“.
Според Euromonitor, на американския пазар Bud бележи срив – едва 8.7% дял за финансовата 2013 г. срещу 14.3% за 2005 г. Спешната реакция е неочаквана – търсене на утвърждаване на големи пазари като Китай и Бразилия, тъй като чуждестранните продажби в момента съставляват 60% от общото потребление на Bud.
Но извън тези пазари явно битката ще се усложнява. Защото на все повече хора им пука какво има в чашата и какъв аромат и вкус има бирата. Нищо, че са осмени в скъпата реклама.

bud

 

Advertisements