Интересна новина има от германската пивоварна Beck’s, собственост на световния гигант Anheuser-Busch InBev. От базираната в Бремен компания възнамеряват през следващия месец да пуснат на пазара три нови бири – Amber Lager, 1873 Pils и Pale Ale. Любопитното е, че те са в стилистиката на крафт бирите, макар всъщност да не са такива заради различния пазарен мащаб на Beck’s.
И по-специално – Amber Lager ще бъде с 5,7% алк, с по-изразен малцов вкус, кехлибарен цвят, а използваният хмел ще е Saphir. От пивоварната обясняват, че с тази бира ще се опитат да се върнат към вкусовете на бирата, която между 1909 и 1914 г. е транспортирана до Австралия и за целта е била варена така, че да издържа на дълги пътувания. (б.авт – Сходна е историята на бирите в стила Индия пейл ейл, който са били допълнително охмелени, за да понесат продължителните превози с кораб до зажаднелите британци в едновремешна колониална Индия).
1873 Pils пък ще е препратка към корените на Beck’s, която при основаването си в тази година се е именувала Kaiserbrauerei Beck & May. Тук алкохолният процент е по-висок – 6%, в сравнение с настоящата бира Beck’s (4,9%), като пивото се характеризира с освежаваща горчивина.
Pale Ale (с 6,3% алк) ще е единствената от трите, която ще е произведена по технологията на горна ферментация. Това ще я отличи с много по-богати аромати и вкус от обикновените лагерни бири (с долна ферментация). Използваният хмел при нея ще е Cascade.
От Beck’s обясняват като презастраховка, че заради стила на тези бири и използваните суровини, цената им ще е по-висока от тази на досега познатите от пивоварната. Но пък уверенията към скептиците е, че и трите нови бири са сварени в съответствие със Закона за чистотата на бирата (Reinheitsgebot), т.е. различните аромати и вкусове от познатият досега пилз Beck’s, се дължат само и единствено на вложените малц и хмел. В допълнение е и запазеният отличителен за пивоварната зелен цвят на бутилките.
Като цяло – прелюбопитен ход на Beck’s, която е една от петте големи пивоварни в Германия, редом с Oettinger, Krombacher, Bitburger и Warsteiner. Което означава, че гигантите там малко по малко се опитват да отговорят на световната крафт революция, която настъпва вече и в консервативна по отношение на бирени вкусове Германия.
И, да – само преди дни американският пивоварен гигант Budweiser (впрочем, също част от империята на Anheuser-Busch InBev) пусна реклама за 9 млн. долара, която целеше директен удар срещу крафт пивоварните и връщане на доверието към масовата бира. В същото време обаче от Beck’s мислят другояче по въпроса и предлагат на потребителите си вече малко по-различни вкусове. Къде ли е истината в двете диаметрално противоположни корпоративни политики? Сякаш не на страната на Budweiser…

becks

 

Advertisements