Пивоварна „Загорка“ осинови и патентова космическа звезда на името на Стара Загора, като подари сертификата на кмета на града Живко Тодоров. Жестът е по случай 20-годишнината от приватизацията на завода и закупуването му от „Хайнекен“. Тодоров получи удостоверението за звездата именно на церемонията по случай юбилея. Там стана ясно, че средствата от символичния акт ще се инвестират в изследване на звездите.
На церемонията се бяха събрали на едно място четиримата генерални мениджъри на „Загорка“ в последните две десетилетия – Димитър Алексиев, Ян Дерк ван Карнебеек, Рууд ван ден Ейнден и настоящият Николай Младенов. Всеки един от тях разказа своите най-ярки спомени от работата си в пивоварната.
Алексиев сподели как са били платени 21,7 млн. долара за 80% от акциите на „Загорка“ през 1994 г., като това е признато и за най-успешната сделка в българската бирена индустрия. Тогава от Агенцията за приватизация очаквали, че плащането ще бъде извършено в брой и останали много изненадани, когато видели как се случва по електронен път в реално време. Така, отначало с недоверие, била приета и инвестицията от 5 млн. лв. за нова бутилираща линия. Даже тогавашният президент на България д-р Жельо Желев лично идва на проверка в завода да види как върви инсталирането. Алексиев отчете по свое време още придобиването на пивоварна „Ариана“ през 1997, на лиценза да се произвежда „Амстел“ през 2001 г. и на „Хайнекен“ през 2005 г. Той успява да издигне „Загорка“ до лидерска позиция на българския пазар (по обем и стойност) през 2002 г., както и въвежда PET-бутилките на пазара – с „Ариана“ през 2003 г.
Ван Карнебеек на свой ред поема щафетата и превръща „Ариана“ в най-продаваната българска марка бира през 2009 г. Той регистрира и удвояване на печалбите – 6,5 млн. лв. за 2006, 11 млн. за 2006 и 22 млн. за 2008 г.
На Ван ден Ейнден пък се пада тежката задача да преведе пивоварната през тежката финансова криза. Той се справя и успява да върне към нивата на продажба от 2012 г. Също така въвежда на пазара марките „Загорка Фюжън“, „Загорка Резерва“ и „Ариана Радлер“. Благодарение на него е факт и музеят „Светът на Загорка“, който регистрира повече посетители от останалите старозагорски музеи взети заедно.
Николай Младенов пък поема мисията да търси максимална ефективност на пивоварната в условията на задълбочаващи се демографска и финансова кризи. При него съвсем скоро ще бъде дадено началото на изграждане на пречиствателна станция от ново поколение. Инвестицията е за 2 млн. евро, като с нея ще бъде направена поредната стъпка от страна на „Загорка“ за бъде „зелена компания“ и да пести вода, електроенергия и др.

 

На снимката: Тримата бивши генерални мениджъри на „Загорка“, вече издигнали се в йерархията на „Хайнекен“ – Димитър Алексиев, Ян Дерк ван Карнебеек и Рууд ван ден Ейнденq и настоящият – Николай Младенов (от ляво на дясно) позират пред паметната звезда за 20-годишнината. На нея пише: „Стремим се към звездите и продължаваме да пишем нашата история с бъдеще“.

20goridni

 

Advertisements