От пивоварна „Загорка“ имат намерение да внесат разнообразие на българския бирен пазар, като обогатят културата на консуматорите на пиво у нас. Това обяви изпълнителният директор на компанията Николай Младенов на среща с медии днес.
„В България почти 95% от консуматорите пият само лагерно пиво. Въведохме Stolichno Weiss, която е първа вайс-бира в портфолиото ни, именно да възпитаме бирената култура на българина в посока да се запознае по-добре с пшеничното пиво. Поставили сме си мисия да изучим хората в многообразието на бирите, за да не се ограничаваме само в лагерна бира. Едва тогава бихме се обърнали към крафт-бирата, защото тя изисква по-богат пазар. Другата ни мисия е да правим бира, която българите обичат“, заяви Младенов и уточни, че така покрай Stolichno Bock хората са свикнали вече с бок бирата. Той поясни, че предстои през октомври пускането на тазгодишната „реколта“ на „Загорка Резерва“.
Иначе от „Загорка“ направиха своеобразен отчет, в който равносметката е положителна, въпреки трудната ситуация на пазара и в България въобще. От 2010 до 2013 г. в хазната са внесени 97 млн. лв. акцизи, 6 млн. социални и здравни осигуровки. А платеният данък печалба е 9 млн. лв., което е около 65% от съответния дял на бирената индустрия.
Като цяло „Загорка“ държи 30% от пазарния дял в България по обем, като всяка 10-а бира изпита бира у нас носи марката „Загорка“, а всяка 5-а е „Ариана“. Това помага значително на „Загорка“ да е за седма поредна година лидер по продажби в страната. Удар е направен и със „Загорка Maxx“, която за няколко месеца успява да заеме 75% от сегмента на безалкохолните бири.
Независимо от положителните данни, се отчита цялостен спад на консумацията на бира, като това се отдава на дъждовното време през лятото, а и на неблагоприятното финансово положение на българите в голямата си част. Също така негативната статистика е въпреки факта, че България е сред трите държави в Европа с най-ниска средна цена на бирата на литър.
И още данни бяха отчетени от „Загорка“. От влизането на „Хайнекен“ в старозагорската пивоварна през 1994 г. досега са направени инвестиции за 133 млн. евро. Като част от политиката за отговорност към природата разходът на вода за направата на 1 литър бира е намален от 17 литра преди 15 години на 3,48 литра сега. По тези разчети само от началото на 2014 г. досега е спестена вода, която биха разходвали 150 домакинства за година. Разходът на ел.енергия пък е свит двойно – от 15 киловатчаса/хектолитър на 7.2 киловатчаса/хектолитър.
Николай Младенов посочи още, че в „Загорка“ работят общо 512 служители, като средната им работна заплата е 1427 лв. В пивоварната в Стара Загора пък средната заплата е 1218 лв.

zagorka

 

Advertisements