На пръстите на едната ръка се броят пивоварните в България с вековна история, при това все още действащи. Затова и 120-годишният юбилей на „Ломско пиво“ заслужава необходимо внимание и уважение. Макар никога да не е била сред водещите две-три бирени компании в България, фабриката в Лом винаги се е стараела да представи качествено пиво, като гаранция за самата марка. Така е и до днес, когато бира „Алмус“ продължава да се произвежда по класическа технология, недопускаща компромиси. За съжаление, продуктите на „Ломско пиво“ се разпространяват предимно на регионален принцип и не са толкова разпространени в останалите части на страната, извън Северозапада. Което пречи на консуматорите да оценят свежестта на „Алмус лагер“, и (убедено може да се каже) конкурентните качества на европейско ниво на „Алмус специално“ и „Алмус тъмно“.
За основаването и развитието на „Ломско пиво“ вече е ставало дума в блога https://bforbeer.wordpress.com/2014/01/17/%D0%B1%D1%80%D0%B0%D1%82%D1%8F-%D1%87%D0%B5%D1%85%D0%B8-%D0%BE%D1%81%D0%BD%D0%BE%D0%B2%D0%B0%D0%B2%D0%B0%D1%82-%D0%B3%D0%BE%D1%80%D0%B4%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%82%D0%B0-%D0%BD%D0%B0-%D0%BB%D0%BE%D0%BC/
Историята на фабриката, основана през 1894 г. от чешките братя Малотин и Хозман, беше щрихирана и от члена на съвета на директорите на компанията Димитър Чукарски по време на тържеството в двора на пивоварната, състояло се в петък вечер. Той отчете и приноса на ръководителите на предприятието в по-ново време, които са спомогнали за запазването му на пазара, както и успешното му развитие след приватизация.
„Ломско пиво“ има ключово място в живота и икономиката на Лом. Това си личеше от празничното настроение на присъстващите, повечето от които от години работят в пивоварната. Това пролича и от думите на кмета на града Иво Иванов и на областния управител Нина Петкова, които също присъстваха на юбилея. Той пък започна с тържествен водосвет и продължи с отлично настроение под бирените шатри. За празника от ръководството на фабриката и специално проф. Йовчо Кабзев се бяха погрижили да има и наливно нефилтрирано пиво, което беше и една от изненадите на вечерта. Димитър Чукарски също така връчи лично 10 широкоекранни телевизора на печелившите от томболата, провела се по повод 120-годишнината на „Ломско пиво“. А градусът на настроението беше повдигнат от известната народна певица Йорданка Варджийска, която умело даваше тон на хорото. За финал беше оставена тържествената заря, която освети небето над града и Дунав.
Личният ми финал обаче е пожелание към „Ломско пиво“ за много успешни следващи стъпки, които да запазят досегашния стил и идентичност на тази независима пивоварна. И в скоро бъдеще все повече хора да откриват качествата на хубавата бира от Лом.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

 

 

Advertisements