Българско изследване върху смесените напитки-пивни миксове, техните свойства и състав беше представено по време на VII-та Национална конференция по хранене, проведена във Варна. Проучването е реализирано от проф. д-р Габриела Маринова, проф. д.т.н. Валентин Бъчваров, проф. д-р Страхил Берков и е фокусирано върху състава на смесените напитки тип „Радлер“ на 3 пивоварни компании в България.
Според изнесените данни, смесените напитки на основата на пивото запазват всички негови качества. Така например антиоксидантната им способност е съизмерима с тази на филтрираните пива и безалкохолните напитки, предлагани на нашия пазар. Освен на пивото, това свойство на радлерите се дължи още и на използваните сокове. Анализът показва, че антиоксидантният капацитет на миксовете тип „радлер“ у нас е в диапазона 1197 – 727 mmol/l, еквивалент на витамин С. Съдържанието на полифеноли варира в границите 57,4 mg/l – 35 mg/l, в зависимост от степента на охмеляване на пивото, което е вложено в продукта. Съставът му в изследваните марки миксове е между 50% и 39%, а екстрактното им съдържание е в граници 7,36-10,25%.
Алкохолното съдържание е 2,02 – 1,25 обемни % – два пъти по-ниско от светлото пиво, четири пъти по-ниско от виното и около десет пъти по-ниско от спиртните напитки. Именно този факт прави смесените напитки на основата на пиво изключително подходящи за горещия сезон.
Интересни са и резултатите, получени за съдържанието на захари в радлерите – монозахариди, дизахариди и тризахариди, вложени за овкусяване, както и продукти от ферментационния процес на пивото, анализирани с газова хроматография/мас спектрометрия. От монозахаридите най-голямо е съдържанието на глюкоза, която вероятно е продукт от ферментацията на пивото или от вложен глюкозо-фруктозен сироп.
През септември учените от Института по криобиология и хранителни технологии (ИКХТ) и Селскостопанска академия ще представят резултатите от научния си доклад през септември на Международен симпозиум за бирените миксове, който ще се проведе във Виена.
От 2-3 години на българския пазар се предлагат бирени миксове, които се превърнаха в хит и задоволят търсенията основно на активна група потребители на възраст между 20 и 35 години.

Advertisements