Пит Корс е една от най-значимите фигури в бирения бранш в световен
мащаб. Президент на MillerCoors и на седмата по произведена продукция
пивоварна компания в света Molson Coors (която през пролетта на 2012 г.
стана собственик и на българската „Каменица“). Бизнесмен, чието лично
състояние се оценява на над 750 млн. долара.

coors
Преди дни Корс сподели пред в. „Денвър Поуст“ своите виждания за промените в потребителското търсене в световен мащаб, както и за настъплението на крафт-пивоварните. Той признава, че има признаци за притеснение за големите пивоварни, макар те да продължават да държат най-големия дял на бирения пазар в глобален план. Данните за приходите на MillerCoors за последната четвърт на миналата година показват спад с 2% в продажбите към търговците на дребно и намаление с 2,2% в продажбите към търговците на едро. А проучванията сред потребителите показват, че хората все повече се отегчават от леките премиумни бири. Пит Корс, правнук на бирения предприемач Адолф Корс, разказва, че компанията му продължава да прави всичко възможно, за да промени тези
данни към по-добро. И докато крафт-пивоварните регистрират постоянен ръст, големите пивоварни действат стратегически.
„Като цяло най-големите проблеми срещаме в продажбите на места. Срещаме много собственици на барове, които са очаровани от крафт бирите. Те започват да свалят премиумните леки бири и да ги слагат зад бара, като ги заменят с крафт бири. Така губим 50% от нашия продажен обем“, разказва Корс. Неговата компания се опитва да убеди въпросните собственици да продължа да предлагат наливни или бутилирани нейни бири, като ги впечатляват с факти.
„Направихме проучване, което показва, че не е финансово изгодно за баровете да постъпват така. Като имат кранове с премиумен бранд, дали ще е Coors, Miller или Bud, те всъщност стимулират своя бизнес. Хората остават на столовете си приблизително 18 минути по-дълго, когато пият наливна премиумна бира. Това означава, че те харчат повече пари, оставят и по-големи бакшиши. Имаме свой малък алгоритъм и даваме път на нашите дистрибутори да изчислят и анализират тези показатели пред шефовете на баровете“, допълва шефът на Molson Coors.

Пит Корс също така обяснява, че Blue Moon (от тази година се предлага и в България) остава „крафт бира“ №1 по продажби в Щатите. Мнозина обаче биха възразили от термина, защото Coors не се вмества в определението „крафт пивоварна“. Освен това Корс обяснява, че се търси освежаване с развитието на нови марки бири, с придобиването на нови пивоварни и дори с прокарването на нови марки сайдери. „Ние знаем много за производството на крафт бири и се стремим към иновации през цялото време. Имаме голямо портфолио. Anheuser-Busch също имат огромно портфолио. Те придобиха крафт пивоварни като Goose Island и други. Ние пък купихме през 2009-а пивоварната Terrapin Beer в Джорджия. Регистрираме намалял интерес, но се учим от това. Така например сега имаме ръст в продажбата на сайдери“, заявява Пит Корс. Той с интерес наблюдава бума на крафт пивоварните и дори признава, че е помагал с хмел, малц и бутилки на Джон Хикенлуупър, който е основал малката
компания Wynkoop в Денвър. „Всички те искат да се развиват, но колкото повече растат, толкова по-малко крафт са. Те бележат справедлив ръст, но те също така започват взаимно да си навлизат в пространствата. Започват да срещат трудности да се определят като крафт пивоварни, заради своя увеличен капацитет“, обяснява президентът на Molson Coors.

Пит Корс не крие гордостта си, че компанията му спечели важни награди на World Beer Cup в началото на април, независимо че това бе посрещнато с недоволство от публиката при награждаването в Денвър. Coors Brewing Company и главният пивовар на MillerCoors д-р Дейвид Райдър бяха определени съответно като шампионска пивоварна и пивовар сред големите компания. Седем бири на MillerCoors също получиха награди.

Той обаче не крие, че е разочарован от проучванията, които показват, че общият пазар на по-скъпите крафт-бири е нарастнал с около 7%, продажбата на леките премиумни бири е останала на същите нива, а търсенето на по-нискобюджетни брандове се е сринало с над 7%. „Трудно е да се проумее това в ситуацията на икономическа криза. Но хората си стоят по домовете сега, не си купуват коли или къщи. Те имат пари за харчене. Те искат да ги похарчат за нещо, което си мислят, че е по-качествено. Светът е станал съвсем различен“, признава Пит Корс. Който лично не изневерява на традицията да пие една и съща бира от десетилетия – Coors Banquet.

Advertisements