На 1 май „Диво пиво“ официално се впуска в бирения живот на България. Плод на около 3-годишни усилия на Александър Герджев и Николай Димитров, които стоят зад независимата „Пивоварна 359“ в софийското село Мрамор, това ейлово пиво ще бъде налично като начало във веригата столични бирарии „Халбите“, както и в кафе-бутик-оказион 8pm на ул. „Шейново“ 4. С идея за разширяване на дистрибуцията из България. Както и в чужбина. Да – в чужбина. Предварително заявен интерес към „Диво пиво“ вече има от Испания и Великобритания.
„Пивото е насочено към масовия потребител, към по-широк кръг консуматори. Идеята е хората да харесат „Диво пиво“, да пият повече от една бира на вечер, да се забавляват“, разказва Александър Герджев, който признава, че цялата идея за него е хоби. Скъпо хоби.
И именно от тази гледна точка, от „Пивоварна 359“ са решили да обръщат внимание на детайлите. От етикета (замислен и изработен от столична дизайнерка – като мечката, варяща бира идва като символ на дивия, естествен характер на тази бира), през избора за бутилки, до самата бира. За постигане на исканото качество помага консултант-технологът Иван Карагьозов, познат с професионализма си и интересните хрумвания по време на работата си в „При кмета“ (за съжаление вече се говори в минало време за този ресторант-пивоварна).
При направата на „Диво пиво“ малцът (който е немски) се смила непосредствено преди началото на варката, водата е от Мрамор, но минала през филтрация, а хмелът е американски – Cascade и Nugget. Целият пивоварен процес се извършва ръчно, включително и лепенето на етикетите, като това е и един израз на личното отношение на производителите към всяка бутилка.
„Тръгнахме от нищото, за да стигнем дотук. Но искаме да убедим всеки, който опита бирата, че качеството няма да бъде жертвано в никакъв случай в бъдеще. И ще се стремим да си остане такова, както и в началото“, обяснява Герджев.
Той и съмишлениците му са минали през множество пробни варки, докато стигнат до настоящия вкус. Който се различава до известна степен от онзи, опитан вече от някои любители на пивото през последните месеци. Предишният аромат и начален вкус на горски плодове вече е отстъпил на леко усещане за хмел и дрожди при наливане и първи глътки. Флоралните нотки сега започват да се чувстват при доливане на бирата в чашата, за което вероятно допринася утайката. Дори и на етикета ясно е подчертано, че това е живо пиво и утайката е напълно естествена и полезна, като е препоръчително да се разклати добре шишето, за да се получи желаното в случая размътване. Подобна процедура обикновено се изисква при вайцените, но в случая пивото е в друг стил и е търсен по-горчив завършек.
Параметрите са 4,5% алк, и 10,9% плато, а на етикета е посочен пожелателен температурен диапазон за консумиране около 9 градуса. Но, по мое мнение, по-пълно впечатление от „Диво пиво“ може да се добие на около 11-12 градуса.
От „Пивоварна 359“ са готови за предизвикателствата за разширяване на производството в идните месеци като количества. А и като асортимент – има идеи за следващи техни марки и разработки, но… нека първо проходи и стъпи на крака „Диво пиво“. А тук вече топката е в най-важния елемент от един бирен „пъзел“ – Негово величество редовият потребител.

IMG_9395

Advertisements