След като преди дни „Карлсберг България“ извади на показ стратегията си да върне на предишните й позиции най-утвърдената си марка – „Шуменско“, започнаха да се проявяват и новости в другите големи пивоварни компании у нас.
От „Загорка“ АД към момента залагат на един нов продукт и един вече утвърден, но в нова бутилка. Появата на безалкохолната „Загорка Maxx“ е в унисон с мащабните кампании за безопасно шофиране тип „Не карам пил“. И също така идва като конкуренция на единствената до момента на пазара българска бира с 0% алкохол – „Каменица безалкохолно“. Уверенията от компанията в Стара Загора са, че липсата на алкохол не отнема от вкусовите качества на пивото. Това няма как да се случи, но все пак трябва да се приветства лансирането на „Загорка Maxx“ – чрез нея се създава конкуренция на безалтернативна до момента марка, а всяка конкуренция води до повишаване на качеството. Освен това двете водещи пивоварни компании показват внимание не само към съвестните шофьори, а и към бременните жени, което съвкупно образува също един немалък сегмент от потребители.
От Стара Загора се очаква и „Амстел“ в нов, ретро дизайн на бутилка и етикет. Трябва да се отбележи, че в съседна Сърбия тази бира се продава в същия този дизайн от около година, но все пак – новите „дрехи“ на „Амстел“ радват окото и, лично мнение, тази бутилка изглежда по-добре от предходната.
Новината, която се очаква от „Болярка“, е завръщането на пазара на „Болярка Weiss“, за което има уверения, че ще се случи тази пролет. Обичаната от доста хора пшенична бира, даваща отличен баланс между цена и качество, беше внезапно спряна миналата година и това определено се оказа неприятна изненада. Официалната мотивировка бе профилактика. Сега надеждите са за подобаващ реванш от страна на „Болярка“.
Що се отнася за тръгналата по пътя на възраждането „Леденика“ – там причини от технологично и организационно естество доведоха до забавянето на рестарта на предприятието в Мездра. То бе планирано за март, но към момента няма точно поет ангажимент кога ще се случи. Вярвам, че повечето от вас също се надяват заводът отново да заработи – не е добре, когато една утвърдена марка изчезне от пазара, освен това ще се отворят работни места, което е глътка въздух за този регион, изпаднал в дълбока криза.
От Северозападна България се очаква и решението на „Ломско пиво“ дали ще рискуват отново да произвеждат многоуспешната „Алмус специално“, която миналата година бе с конкурентно качество, дори в международен план.
„Каменица“ тепърва ще обяви своите планове за лятото, но най-малкото заслужава адмирации фактът, че компанията-майка Molson Coors започна да внася в България световноизвестната Blue Moon (в стил белгийска витбира). Но от Пловдив би трябвало да има и други изненади още преди началото на световното първенство по футбол, което се очаква като ракета-носител за тазгодишните финансови резултати на всички пивоварни у нас.
И като стана дума за нова чужда бира на пазара, ето и продължение. От онлайн магазина за крафт бири „Пивотека“ през миналата седмица обявиха, че започват да внасят продукцията на прочутата американска пивоварна от Сан Франциско Anchor Steam.

Advertisements