Тази седмица „Карлсберг България“ обяви стратегията си за развитието на марката „Шуменско“. Символично това се случи в Шумен, а за да е още по-знаково, беше осигурено и присъствието на проф. Анда Палиева, правнучка на чеха Франц Милде – основател на бирената фабрика в града през 1882 г. Мотото на представянето на новата стратегия бе „130 години традиция с ново лице“.
Основната новина е, че двете досегашни марки – „Светло“ и „Premium Malt“ ще бъдат обединени в една, чието име ще е възможно най-изчистено и красноречиво – „Шуменско“. Брандмениджърът на компанията Бранимир Братанов обясни, че бутилката ще продължи да бъде в характерното кафяво стъкло, с изчистен дизайн и акцент върху червения цвят. Ще присъства на видно място и слоганът „130 години традиция“. Идеята е същевременно да бъде запазен познатият плътен и леко горчив вкус.
Същевременно от „Карлсберг България“ решиха официално да отхвърлят спекулациите, че компанията смята да се изтегли от Шумен. „Използвахме 2013 година, за да изготвим план за развитието на „Шуменско“. „Калсберг“ е тук, имаме дългосрочни планове по отношение на марката, града и региона. Шуменската пивоварна е историческо родно място на нашия бизнес. В момента средносписъчният състав, който работи в шуменската пивоварна, се състои от 130 души. За нас е много важно да съхраним „Шуменско пиво“ в Шумен – това е нашата търговска марка. Най-важната! Убедени сме, че промените, които правим, и инвестициите в продукта ще затвърдят „Шуменско“ като силен бранд с голям потенциал за развитие на пазара на бира“, коментира главният изпълнителен директор Габор Бекефи.
За целта се въвеждат препоръчителни цени за продажбата на пивото в Шумен, за да може местните жители да се почувстват привилигеровани, че купуват любимата си марка на най-ниска цена в България. Двулитровата PET-бутилка ще се предлага на цена 2.19 лв., докато в страната ще е по 2.69. Еднолитровата пластмасова ще е по 1.30, а другаде – по 1.69. Що се отнася до стъклените бутилки от 500 ml – в Шумен те ще вървят по 0.99 лв, а иначе – по 1.10 лв. „Искаме шуменци отново да почувстват гордостта, че „Шуменско“ е тяхната бира!“, коментира Бранимир Братанов.

Advertisements